שבחים לספר "למכור כאילו אין מחר"

מאז ומתמיד נחשב השיווק למקצוע יוקרתי, שלומדים אותו בבתי הספר למנהל עסקים במוסדות האקדמיים. לעומתו, תחום המכירות נתפס כנחות יותר, כזה הדורש מיומנויות בסיסיות בלבד, אינו מצריך השכלה אקדמית ומבוסס בעיקרו על חושים. אנשי מכירות נתפסו לא פעם כמי שנוטים שלא להציג את התמונה המלאה ללקוח, ושמבחינתם, סגירת עסקה באופן מיידי עולה בחשיבותה על בניית קשר ארוך טווח עם הלקוחות.

בספר זה מנפץ לוטן סגל תפיסה זו, ומציב את נושא המכירות כנושא מתוחכם שניתן ללמוד אותו, לתרגל אותו ולהגיע איתו להישגים.

הסבריו כיצד לבנות תהליך נכון, לאורך זמן, להבין את צרכי הלקוח ולתת להם מענה, מוצגים באופן בהיר, והקורא מבין כי לא רק שאין סתירה בין סגירת עסקה לבין שביעות רצון לקוח, אלא שלהפך — הם משולבים זה בזה.

אין לי ספק שמי שיקרא ויישם את התובנות המוצגות בו באופן מלא, יגיע להישגים אליהם הוא שואף.

הרצל עוזר, יו''ר הוט וממקימי אולג'ובס

אני תמיד אומרת שאדם יכול לקנות את חומרי הגלם הכי טובים בעולם, אבל תבשיל מעולה לא מצליח רק בזכותם. הרי גם במטבח של סבתא שלנו, אי־שם בשנות השבעים, לא היו לנו הבשרים או הדגים האיכותיים ביותר, אבל כל סבתא ידעה שההשקעה החשובה ביותר היא בתבלינים שהיא עצמה היתה מכינה, וזה מה שהיה גורם לתבשיל להיות טעים.

בדיוק כמו אצל סבתא שלי במטבח, בספר של לוטן סגל למדתי שלא צריך את המוצר הכי טוב, צריך לדעת להגיש אותו בדרך מתובלת לטעמו של הקונה. כל אדם רוצה לקנות, וכל שצריך זה לדעת למכור לו בטעם שהוא אוהב.

לוטן מגיש את הפנינים שלו על מגש מלא בכל טוב, בשפה הכי מובנת ונעימה, וטעימה.

ממך למדתי שצריך לדעת לא רק לבשל את המכירה… אלא לדעת לבשל אותה לטעמו של הקונה!

חלי ממן, מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא

"שנים שאני מרגיש שתחום המכירות ה"אולד-סקול" אינו תואם את המציאות בה אנו חיים: ריבוי המתחרים, המוצרים, השירותים וכו', בספר קיבלתי טכניקות, טקטיקות ואסטרטגיות להגדיל מכירות בעידן הנוכחי".

גידי ניסן, סמנכ''ל משאבי אנוש בנק מזרחי טפחות

ספר מרשים מאוד ומעניין מאין כמותו.
הרבה יותר מספר על בישול לקוחות, זהו ספר על החיים של כולנו. ראשית, כי כולנו ביום־יום תמיד נמצאים ב״מצב צבירה״ שכל הזמן או שאנחנו קונים או שמוכרים לנו. שנית, כי התובנות והסיפורים, ההתנסויות והעקרונות שבספר נכונים כמעט לכל תחום בחיים האישיים שלנו ובקריירה.

לוטן מיטיב לכתוב בלשון קולחת ומרתקת, ולהציע ברמת מקצועיות יוצאת דופן את התחום ועקרונותיו, ובעיקר את התובנות המרתקות.

באתי לקרוא ספר מקצועי משמים על מכירות ומצאתי עצמי נשאב לתוך עלילה וחוויות מעניינות, מרתקות ובעלות מוסר השכל.

הספר מומלץ בחום לקריאה לכל אחת ואחד, שהסקרנות והרצון להצליח בכל תחום שהוא מעניינים אותם.

איתן מדמון, לשעבר מנכ''ל גלובס

הכרתי את לוטן לפני שנים אחדות, ומיד הבנתי שהוא ניחן ביכולת אבחנה המצליח לראות את הלקוח כאדם, ויש לו היכולות החשובות של איש מכירות מעולה, עם ניסיון של שנים בתחום המכירות.

הספר ״למכור כאילו יש מחר״ מגלם את כישרונו ואת ניסיונו של לוטן, והוא מדריך עצום ממדים בתחום המכירות שחייב לשכון על שולחנו של כל מנהל ושל כל מי שעוסק בתחום השיווק והמכירות.

דרור קראוס, בעלים של מור השקעות

"וואו! אין מילים. ספר מדהים, חכם, שנון, פרקטי, ישים. לא חשבתי שמכירה יכולה להיות כה מורכבת מצד אחד ומצד שני פתירה לחלוטין".

בוריס אלתרמן, רב אמן בשח-מט והבעלים של שחמט אלתרמן
לרכישה מאובטחת של הספר

בספרו החדש מציג לוטן גישה חדשה ופורצת דרך בתחום הגיוס של כישרונות מכירה. תהליך המכירה זהה לתהליך הבישול, וכפי שיש שפים בבישול כך יש שפים במכירות. לא מספיק שיש לך מוצר טוב )בבישול — אבקת מרק, מים, סיר( וקמפיין פרסומי מעולה )ספר בישול מעולה עם מגוון המלצות(, אם אין לךאת החוש ואת ההבנה כמה אבקה לשים, מתי להגביר את האש ומתי להנמיכה,איך לזהות מתי הבשר מוכן ומתי הוא דורש עוד בישול, איזה תבלין להוסיף, איך להגיש לצלחת ובמה לקשט, לקרוא את העיניים של האורח או ה״סועד״ שאכל ולחזק את ההרגשה בכוס יין טובה — תישאר עם המסעדה והמוצרים ובלי לקוחות.

תהליך הבישול, מתחילתו ועד סופו, זהה לתהליך המכירה. מרמת ה״ליד״ ועד החיזוק לאחר הקנייה. שף מכירות מעולה יודע מתי לחמם, מתי להוריד את החום, מתי להוסיף תבלין לשיחה, מתי להניח לתבשיל להתבשל, מה צריך לתקן ולשפר, מתי לטעום ומתי ואיך להגיש.

בספרו ממחיש לוטן הלכה למעשה, בדרך קולחת, ציורית ומובנית, את הדמיון בין תהליך הבישול של אוכל לבין תהליך הבישול של עסקה, מרגע המחשבה מה מבשלים )ליד( ועד האכילה )מכירה וחיזוק(. ספר נפלא וחובה לכל אחד שרוצה להיות ״שף במכירות״.

הספר מעניין, שוטף וקולח, משלב הומור ורצינות. ניתן בהחלט לפרק את הספר לשלושה ואפילו ארבעה ספרים שכל אחד מהם מתמקד בנושא מהותי אחד בתחום המכירות, וכך השכיל לוטן לשלב נושאים כבדים ומהותיים בכריכה אחת, בזכות הכתיבה הזורמת, הדוגמאות, הפן האישי.

ספר חובה לכל אחד שמוכר או קונה.

דני ורדי, לשעבר סמנכ''ל מרצדס בישראל

"סוף סוף קראתי ספר שמסביר איך למכור ב- "ימינו אנו" ולא בימי "אנו באנו". בלשון קולחת, מצחיקה וזורמת, לוטן מנגיש תכנים סופר מורכבים בצורה מתודולוגית, מרתקת ופרקטית".

ד''ר יניב זייד, ''דוקטור שכנוע''

"ספר משובח!!! הפרקים בנושא ניפוץ המיתוסים במכירות והטעויות בתחום- מרתקים! אין ספק שמדובר בספר המכירות הטוב ביותר שקראתי בשנים האחרונות".

מרק זאבי, בעלים BMBY

קבלו עכשיו בחינם את פרק הפתיחה של הספר